28 augusti, lördag

23:20
Åh, lördag. Finns det någon bättre dag? (Ja, det finns det. Julafton, till exempel. Då får man saker, och inte bara skämda kräftor som garanterat kommer leda till att man får spendera natten på toa.) Vart var jag nu, innan jag avbröt mig själv? Jajuste, lördag. Mmmm.. Verkligen dagen då man får göra vad man vill, som i mitt fall inte är en enda vettig sak. Jag har bara glidit runt, sminkat mig, målat naglarna och jagat en stackars liten igelkotte som försökte vila lite i solen. Det gjorde jag dock för hans egen skull, för Caspis var i närheten och han såg HUNGRIG ut, och vad passar bättre till lunch än en igelkotte? Precis, ingenting. Jag för min del åt glass.
Mittbenan fick stanna över natten, och när jag plattat håret märkte jag att jag var en riktig pudding, så jag behöll den hela dagen. Den är här för att stanna! Lite tråkigt, för nu har jag ingenting att roa mig med i trista stunder. Jag får väl ta och göra som de gamla grekerna gjorde och hänga upp en snubbe i skägg och klänning på en stolpe, eller nåt.
Men vad ska jag göra nu, är den stora frågan. Jag har så tråkigt att jag lika gärna skulle kunna flytta till Köping. Hade jag haft läxor hade jag gjort dom. Då vet man att det är illa. Så jag slänger upp en bild på snyggingen herself (ja, jag) och säger natti natti baby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0