4 December, Lördag

16:45
Jabadabado! Här sitter jag, proppmätt och lite rastlös. Julbord i all ära, men Jesus vad mätt man blir. Och det är inte speciellt gott. Förutom prinskorv, jag ÄLSKAR prinskorv. Kyparn (hahahahah) frågade om någon vid borde ville ha snaps, "Ja tack" svarade jag då artigt men inte fick jag någon snaps inte. Lite fräckt, kan jag tycka, men så är det visst när man inte har åldern inne.
HAHAHAHHA, toadörren har gått i baklås och Lina är där inne! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!11
Nu tänkte jag att skulle göra 3an på listan (eftersom jag glömde det igår) och även 4an.

3 - Mina föräldrar (jag vet att du har sett fram emot det, Mamma)

Pappa: En glad 50 plusare vars kall i livet verkar vara att göra det så eländigt för mig han bara kan. Extremt självgod, man skulle kunna säga att han har ett så kallat Gudskomplex. När han får dra dåliga skämt är han i sitt esse, och när han dessutom får puckla på någon stackars sate som inte vill någon något ont alls, ja då mår han som en prins! Är allergisk mot sprit (ja, allergisk. Han nyser) men dricker det ändå för att "det är gott".
Han har dock sina goda sidor, och de väger tyngre än de dåliga. Hans sätt att be om ursäkt för när han har betett sig som en idiot är att helt enkelt öppna plånboken. När man är ledsen, ja då vet han precis vad som gäller; two and a half men och en påse popcorn.
Och han står just nu och svär åt ett lås.

Mamma: Åh, min lilla, lilla mamma.. En liten tantalona som efter att ha levt med Ulfie i snart ett årtionde har börjat tappa förståndet, även hon. Är besatt av så kallade "Shabby chic" inredning, och som resultat av det ser hela hennes hus ut som ett uppslag i jotex-katalogen. Brukar gömma godis lite överallt i huset för att inte Uffe ska hitta det. Tycker om program om förlossningar och är starkt emot droger (förutom när hon ska föda barn eller gå till tandläkaren). Så pass emot att hon tänkte skriva in till idol så att Jay blev utsparkad för att han rökt på lite granna. Hon finns alltid där när man behöver henne.

Uffe: Min smått manodeprissiva låtsaspappa. Är den i familjen jag kommer bäst överrens med. Han är lika fäst vid Thea som jag är vid Caspian. Tycker om att göra sitt eget vin (och snus och sprit) och åker gärna landet runt med husvagnen. Lär mig nya saker varje gång jag är där (till exempel hur man svär på polska), och är helt omöjlig att kolla på idol med eftersom han är JOBBIG. Han har, till skillnad från El skäggo, bra humor. Och han ställer alltid upp när man behöver hjälp. Han är mer som en bra kompis än en förälder.

Lotta:
Ja, inte riktigt vad jag räknar som min förälder men eftersom hon är pappas donna så blir hon väl det. Lagar god mat, har bra humor (så länge skämten inte riktas mot mig) och har en helt okej garderob (och samma storlek som mig). Tycker att man inte kan se en film mer än en gång, vilket är lite absurt. Med lite vino tino i kroppen pratar hon VÄLDIGT mycket.


Dag 4 - Det här åt jag idag



Julbord, helt enkelt. Observera att jag har tagit lax, fast jag inte tycker om det. Jag ville inte vara annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0