Russian pälsmössa.

Nu är pappa och Lotta hemkomna från båtresan. Och jag hade krävt en souvenir, och vid något tillfälle sagt att jag ville ha en rysk pälsmössa, eftersom dom skulle till St Petersburgh, och vad kommer dom hem med? En jäkla pälsmössa. Den är förvisso jätteskön, men man ser ju riktigt dum ut i den. Haha, pappa hade sprungit runt i hela stan för att hitta en, bara för att jävlas med mig. Men som sagt, jag gillar den.

En Lotta i pälsmössa beställes!

Idag fick jag öva lite på såromläggning. Varför? Uffe råkade ut för en liten olycka på jobbet. En svetsloppa hoppade och landade på hans vigselring och ringen blev så varm att den karvade sig in i köttet. Han fick klippa upp ringarna för att slippa amputera fingret. Det såg inte trevligt ut, men det gör det aldrig när han gör illa sig. För nåt år sen var det tummen som hade klyvts på mitten, och för nån vecka sen hade han gjort något annat. Men jag fick uppgradera mina kunskaper lite, och det är ju alltid bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0