26 November, Fredag

06:29
GODMORGON VÄRLDEN. HÄR ÄR JAG IGEN!
Men det känns inte bra, inte bra alls känns det att gå upp 6 på morgonen när det är kolsvart ute. Och på termometern står det -1, men den är trasig så jag skulle tippa på att det är åtminstone -5. Jojo, vi visste alla att apokalyptusen var nära. Och nu är den här.
Skämt åsido, det är bajskallt och jag vill inte gå ut på resten av hela året. Så är det.
Igår var jag och Zuzanna på tomtenatta i väsby, eller som jag kallar det: "samhället där det inte verkar vara moraliskt fel att knivhugga en person för ett paket cigg". Precis som i ett mexikanskt fängelse, med andra ord. Och nu skulle jag ju säga att a) så mycket rea var det inte, b) jag köpte en tröja och c) Håkans bar-Håkan var där och jag ville ta kort med honom, men jag är ju lite gulligt blyg sådär så jag ändrade mig men då, då gick Sannapanna fram till honom och sa: "Får min kompis ta kort med dig? Hon vågar inte fråga själv." Om jag skämdes? Ja, det blev ett kort med Håkan och en tomat. Men det är ju i alla fall bra för honom ifall den bilden läcker ut, för då framstår han som en miljövän.
En halvtimme senare kom jag på att jag kanske ville ha hans bok också, så vi gick dit igen och han sa, jag citerar: "Nejmen är det du igen? Hur mår du? Du borde komma och hälsa på mig i Thailand." True story. Fast egentligen inte. Han sa att jag skulle komma till hans bar. Synd bara att jag inte kan åka till thailand eftersom jag är rädd för asiater.
Sen, i rulltrappan på New Yorker, sa jag något i stil med: "Charlotta kallade mig fuckface idag. Fett taskigt, eller hur? Det här är inget fuckface. Det här är ett face you want to fuck.. *tystnad* Fast det lät ju inte heller bra."
Nu, mina kära vänner, skall jag gå och göra mig anständig. Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0