15 November, Måndag

19:38
"Du är så yeah yeah wow wow", "fiskar som viskar" och "vacker utan spackel" är kvällens spellista. Varför? Nej, jag kände bara för att ta en tripp längs med 90-talsvägen. Trevligt värre. Jag tror jag ser lite nätlinnen i slutet på tunneln, höhö.
Just nu.. saknar jag pappa. Han jobbar över, väldigt mycket över och sover i lastbilen inatt. Jag tycker att det är jättejobbigt att inte ha honom här. Det gör mig LEDSEN. Så jag PLUGGAR. Och tvättar, och städar, och reser tillbaka i tiden. Det gör det lite bättre. Och med pluggar menar jag att jag har läst 3 kapitel ur Kejsaren av Portugallien, när jag egentligen borde räkna matte eller göra engelska. Men sån är jag, skjuter upp allt tills sista minuten och sen lite till. Som jag brukar säga, varför göra saker nu, som man kan skjuta upp för evigt?
Skolan är JOBBIG. Men den här veckan ska jag i alla fall försöka. Mitt nya smeknamn, istället för Vanten som för övrigt är ett urlöjligt smeknamn, ska bli.. Lärkan. Nej fy, det var ännu lamare. Men jag tror ändå att min poäng når fram. Jag ska bli en glad jävla människa som alla stör sig på. Det är mitt mål.
Och helt ärligt.. jag ska lära mig någonting. Vad vet jag inte, kanske spela gitarr? Det har jag dock gett mig på förut, och jag säger det jag, det är ett under att gitarren inte åkte nerför trappan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0