1 Augusti, Måndag

15:50
Har försökt ta mig ut på altanen och få lite färg på mig idag, nu när solen faktiskt för första gången på länge visat upp sin nuna, men den verkar fly fältet av bara åsynen av mina bleka ben. Can't really blame it, though. Får bli att dra sig ner till grillarna senare, om jag kan uppbåda den energin som krävs för det.
Jesper är ute med båten, dom har visst sol. Jag vill helst inte se ut som en blek idiot jämfört med honom, så grillen låter mer och mer som en bra idé.
Pallrade arslet till Towe igår, vi partade på mojitos och ABBA. Kan väl inte säga att jag är bakis idag, men kan inte heller säga att jag inte är det. Lite seg kanske, eftersom jag inte blir bakis.
Och huset ser ut som ett slagfält. Bokstavligen. Lite som att ett gäng jänkare invarderat köket för att återspela andra världskriget, och en bomb av misstag briserats i diskhon. Får ta och fixa det innan Pappsen kommer hem, annars är jag mer än dödens. Det ligger lite fisk på golvet, såg jag nu. Gud va trevligt!
Det var något mer jag skulle nämna, men det har jag glömt. Jag kommer nog på det. I sinom tid. Nu ska jag göra något så flippat som att lyssna på Beatles, adios suckers!
23:00
Jag gillar solen, men solen gillar inte mig. Eller tvärtom, jag vet inte. Har i alla fall drabbats av årets solsting. Gre-e-e-at! Kan man få solsting av att sola solarium? För i så fall kan det vara en bidragande faktor. Huvudet känns redo att sprängas, magen villig att vända sig ut och in och munnen är öppen för att släppa ut eventuella spyor. Nu förstår jag varför folk klagar över att vara bakis, för jag gissar på att det är så här det känns. Fyfan. Imorgon är jag sol-celibat, det är en sak som är säker. Jag orkade inte ens träffa Mamma eller Towe ikväll. Jag har bara legat och skedat med Caspian i soffan hela kvällen. Och en sak har jag konstaterat: det är inte lika mysigt att vara den stora skeden. Jag vill att Jesper ska komma hem! Jag vill inte sova ensam i natt, det vill jag verkligen inte. Men jag blir nog så illa tvungen.. Och jag ska lägga mig nu. Precis NU. Och inte gå upp förrän på torsdag. Förutom för eventuella toalettbesök, och då kommer jag för övrigt bli tvungen att sitta direkt på ringen för toasitsen har ramlat av. Jag tänker försätta mig i en tillfällig koma. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0