10 Februari, Torsdag

21:46
Nyduschad. Nytvättad hår. Nylackade naglar. Ledig i helgen. Det känns helt okej alltså.
Idag gick det rätt hyffsat på praktiken, men jag får ångest av att prata om det ändå. Jag undrar om det bara är jag som går runt med en stor klump i magen hela tiden? Tåls att tänka på.
Vi har i alla fall varit och hälsat på farmor på sjukhuset idag, tantalonan verkar trivas som fisken i vattnet. Som fågeln i skyn. Som fåret i hagen. Som katten i.. fönstret. Hon trivs, helt enkelt. Hon berättade att hon träffat min kompis, och helt plötsligt dök Susanna upp där. Det var kul, farmor sa att hon var "söt och behändig". Behändig, för den som inte vet det, har 11 olika betydelser och 241 synonymer. Men vad det betyder vet jag inte. Jävla google..
Det var i alla fall kul att träffa både farmor och Susanna. Farmor sa att hon måste vara den bästa patienten de hade på sjukhuset, och Susanna sa att hon typ var det. "Den trevligaste i alla fall" sa Sannapanna och jag höll på att tappa hakan. Farmor - trevlig? Ja, det blir väl så när hon är glad, antar jag.
Nu sitter jag in the kitchen och proppar i mig småyoughurtar som om det vore godis. Ni vet, såna där för barn som man kan äta 15 stycken av utan att bli mätt. Gottgottigottgott, som min far brukar säga. Min far, som för övrigt blev arg på mig idag för jag pratade under Antikrundan. Jag säger inget mer.

Dag 2 - En person jag vill träffa just nu.


Just nu saknar jag den här lilla damen otroligt mycket. Se på henne, hon är ju så förbannat söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0