27 Mars, Söndag

21:10
Japp, så var man 18 då. Känns bättre än väntat. Hela den där ålderskrisen jag gick igenom visade sig vara i onödan, eftersom det är pretty damn sweet att vara myndig. Jag kan köpa cigg, gå på krogen, spela på hästar och allt det där roliga.
I fredags kväll åkte jag till Jesper. Vi gjorde våfflor dagen i ära, och några minuter innan tolvslaget somnade jag. Vaknade av att Ia ringde och sa grattis, och efter det fick jag min present av Jesper. Det var ett jättefint armband från Snö of sweden. Jag kan ha fällt en liten tår när jag öppnade det.
Jag kom hem runt 2 på natten, somnade direkt och när jag gick upp på morgonen möttes jag att pappa, Lotta och Linas underbara stämmor. Fick frukosten serverad, och sen fick jag öppna paket. Jacka och pengar till tatuering, check. Av Lina fick jag ett djurgårdshalsband och 2 ljus, gullunge på henne alltsåå.
Sen kom hela tjocka släkten och presenterna formligen öste över mig. Sussi, som jag hade varit riktigt orolig över vad hon skulle hitta på, hade köpt ett par rävtofflor. Med en jättestor nos. Och svans. "Herregud", var allt jag kunde få ur mig när jag öppnade det paketet. Men jag fick tavlor också, och kaffekoppar. Porslin, servetthållare.. lite sånt. Och en likadan mysfilt som mamma har, som jag har försökt sno med mig hem ett par gånger. Och en parfym, och halva tatueringen betald. Och pengar, som farmor sa att jag skulle köpa någonting fint för. Gissa vad dom pengarna gick åt till?
När vi skjutsade hem Farmor passade jag på att springa in på kiosken och köpa cigg. Det var så roligt att jag är lite tveksam på om jag någonsin kommer kunna sluta röka. Jag frågade Lina och Angelica ifall inte dom ville börja röka, så jag kunde köpa ut till dom, men tråkmånsarna sa nej. Dagens ungdomar.. annat var det när jag var ung.
Towe kom över runt 7 med ett knippe ballonger i släptåg, som hon och hennes familj hade ritat och skrivit på. Towes mindre roliga storasyster Åsa hade skrivit "Grattis Malin 10 år" på en ballong, vilket jag inte tyckte var ett dugg roligt. Okej, lite kul var det. Men inte jätte. Av Towe fick jag en maskara, en necessär, hårinpackning, facemask och ett läppglans, som är omöjligt att ha på läpparna för det smakar godis och jag äter bara upp det direkt.
Towe och jag drog till Nivå 22, och vakten sa grattis till mig, vilket uppskattades. Det var så jävla kallt där så vi drog vidare till nåt annat ställe, där vi träffade en viss Jones (?) som babblade på och fixade ett bord. Han och hans kompisar, Hamid och Babid och Paris och allt vad de hette var ett gäng riktigt trevliga killar. True story. De klingade i glasen och sa till alla där inne att jag fyllde år, och varenda en började applådera. Jag blev rödare än någonsin i ansiktet, om man ska tro på vad Towe säger. Vilket jag har för vana att inte göra, men jag gör det den här gången. Sen började dom sjunga för mig, först på svenska och sen på engelska. Och sen på arabiska, turkiska och franska. Mein Gutt, vad kul det var. Runt 1 skulle dom dra vidare på efterfest och frågade om vi ville följa med, men vi tackade artigt nej och begav oss mot tunnelbanan. Towe höll på att pissa på sig och jag ramlade i rulltrappan. Efter många om och men hittade vi en toalett, sen åt vi glass och till sist åkte vi hem. Lyckad kväll på det hela. Nu längtar jag tills Rebbe blir 18 så vi kan dra ut igen.
Imorgon ska jag köpa cigg igen, känner mig lite nördig som längtar. Men det är så det är. Nu ska jag plugga, vilket är kodord för att kolla på tv, och sen ska jag slagga. Natti!

Kommentarer
Postat av: Linn

HAHAHAHAAHAHAH gillar att du smsa mig och berättade att du köpt cigg :) Stort Grattis igen! :P <3

2011-03-27 @ 22:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0