11 aug, onsdag

22:25
Ibland skrämmer Caspian verkligen mig. Som nu, till exempel. Han sitter och stirrar på mig med sin galna blick han får ibland. Det gör mig lite oroad, för jag vet vad som brukar hända när han ser ut sådär. Och det är inte att han kommer och myser, nej det är jag som får låsa in mig på toaletten. Jag blir snart tvungen att kasta något på honom.
Jag skruvade upp min hylla idag, eftersom pappa skulle "göra det i helgen". Det har jag hört i ett halvår nu, så jag antar att han antingen menade en helg som bara inträffar var tionde år eller att han inte tänkte göra det alls. Jag gissar på det senare. Så jag insåg att det var upp till mig, om jag ville ha en hylla eller inte. Vilket jag ville. Så jag drog på mig ryssmössan (som jag alltid har på mig när jag ska göra något viktigt, som att skruva upp hyllor och öhh.. försöka få håret platt) och skruvade. Jag skulle vilja säga att det blev jättefint, men pappa måste ha varit onykter när han skruvade upp den förra gången för rakt var det då inte. Han hävdar att jag har skruvat fel, men jag vet hur saker och ting ligger till; han kan inte erkänna att han inte kan snickra. Men det är hallen ett bevis på. Den har han hållt på och renoverat i 13 år nu, och den är inte ens i närheten av att vara klar.
Hmm, jag tog visst fel på Caspis mördar-blick och hans spy-blick. Ojdå. Jag försöker få honom att gå ut och spy, men han verkar promt vilja spy på köksbordet.

22:30
Ia fyller år idag, så hennes kompisar har varit här. De har inte särkillt stor aptit, för det finns tonvis med bullar och kakor kvar, som jag känner för att mumsa i mig. Det kommer sluta med att jag blir stor som ett hus. Men det gör mig faktiskt ingenting. Det finns faktiskt folk som betalar stora pengar för att tjockisar ska sitta på dem. Det är egentligen lite som tjockis-prostitution (vilket inte alls är ett lätt ord att stava till).

00:52
"Tjena sexkissen, vad har du för dig?" skrev jag till Axel på msn för en stund sen. Han verkar inte vilja svara. Jag undrar om det kan vara så att folk medvetet undviker mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0