16 augusti, måndag

09:54
Uppe med tuppen, skulle jag vilja hojta ut genom fönstret, men han går upp i ottan och jag råkade försova mig idag. Med en timme och tjugo minuter. Vilken tur då att jag är så smart som ställde klockan så att jag KUNDE försova mig. Ibland undrar jag om ingen tänker géniförklara mig snart.
Dock känner jag mig lite taskig.. Jag drömde nämligen att jag mobbade en liten farbror genom att kasta rönnbär på honom, när allt han egentligen ville var att vara med sin tant.
Och jag tror att Gud straffar mig för det. Jag hade nämligen en begynnande finne på hakan igår, och när jag vaknade stod den nästan i full blom, på toppen av sin karriär. Jag har definitivt varit med om roligare saker.
Nu har jag i alla fall precis duschat, på rekordtid! 14 minuter, det är inte illa det. Det betyder att jag har en timme på mig att göra mig i ordning, så bäst att jag börjar nu!

18:42
Jag hann precis i tid till mitt möte med Nickepicke. Mycket lärorikt möte, om man nu anser att rita på tavlan är lärorikt. Vilket jag faktiskt anser att det är. I alla fall, den jäveln fick mig nästan att börja böla. Jag vill skylla på honom, men jag vet att det är mitt egna sorgliga liv som får mig att vilja bryta ihop och dränka mig i en fontän.
När jag kom hem kom Caspian springandes och välkomnade mig med ett gulligt litet jam. Inte. Han kom in efter att jag ropat på honom i en halvtimme, fick mat och hoppade sen upp på bänken och började mumsa i sig av kycklingen som låt på tining. Jag skällde på honom riktigt ordentligt, men han verkar inte fatta innebörden av orden "FYY, FYY!!! JAG SKA STRYPA DIG, DIN STYGGA KISSE!" för två minuter senare var han där igen. Det var då jag tog fram mitt främsta vapen; vattensprutaren. Nu är han rädd för mig. BRA.
Idag har jag lärt mig innebörden av ordet "la". Inte som i lade, utan la som göteborgarna verkar så förtjusta i. Dumt att hitta på ett nytt fånigt ord, när folk redan tycker att de är kompletta idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0