6 April, Onsdag

22:33
Nyss hemkommen från mor min, Grey's stod som vanligt på schemat. Blev lite dreggel dreggel över en viss dr Avery, från i princip alla. Uffe låg som vanligt i sin säng och spelade tetris eller nåt annat spännande. Jag snodde en tröja av mamma, som jag måste "vara rädd om och inte ha sönder." Tack mamsen, men jag är faktiskt 18 år. Jag vet hur man låter bli att trasa sönder kläder. Fast vid närmare eftertanke hade jag sönder min favorittröja häromdagen, och då fastnade jag i dörrkarmen.. Hon kanske hade en poäng där.
Idag körde jag på en extralång sovmorgon, pallrade mig inte upp ur sängen förrän halv 9. Struntade alltså i första lektionen, som var mentorstid. Kände mig inte riktigt i form för att sitta och diskutera samma gamla visa ännu en gång. Eller ja, lyssna på samma gamla visa. Studenten hit och studenten dit.. Vi har inte ens gradat 2an än, så att sitta och diskutera vad vi ska ha för bordsdekorationer på skivan känns ganska jävla meningslöst.
I alla fall, efter att ha slängt ett getöga på schemat bestämde jag mig för att skippa hela dagen, med anledningen: jag är 18 och gör vad jag vill. Men då skrev Linn till mig att jag skulle pallra arslet till skolan, och då blev det så. Jag säger det jag, för att vara en ligist har hon ganska bra inflytande på mig. Lustigt, det där.
När jag kom hem drog jag i mig lite tomatsoppa och två mackor, varav jag hade lagt den ena på duken, precis där Caspian brukar ta sina eftermiddagstupplurar, och det hela slutade med att jag fick en katthårsmacka. Inte jättegott. Snart kommer jag börja hosta upp hårbollar, för kattjäveln har hårat ner ALLT. Till och med kranen i köket har han lyckats pälsa ner. Ett glas katthår beställes! Höhö, jajävlar sörru!
På väg hem från mamma såg jag förresten en padda. En PADDA! En livslevande, hoppande, brun, vårtig padda. Det slår jag vad om att jag är den första som sett i år. Det var lite coolt, den bah.. hoppade. Över vägen, som för att säga "hej, jag är en padda. Jag hoppar. Över vägen. Som paddor gör. Got a problem with that, dude? Na, didn't think so." Det var coolt, helt enkelt.
Tungan mår för övrigt bra. Svullnaden har börjat gå ner, men jag läspar fortfarande lika mycket som Mark in the park. Det är riktigt irriterande, men samtidigt rätt underhållande. Speciellt när ingen förstår vad jag säger. Jag vill tro att jag låter väldigt sött. Det är vad jag vill tro.
Jag hittade tussilago idag också. Ojojoj, vilket liv jag lever! Nu skall jag titta till min Cityville och sen ska jag nog lösa lite korsord, och sen ska jag sooova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0