20 Januari, Torsdag

08:42
Uppe med tuppen, även fast jag inte börjar förrän 12:05.. Dumt, egentligen. Jag borde verkligen ta vara på att skönhetssömn jag kan få, höhö. Planen var att jag skulle duscha och tvätta håret på morgonen, men så kollade jag ut och tänkte för mig själv: "I helvete heller! Jag drar på mig tredubbla burkor." Varför kan det inte vara samma väder som igår? Det hade varit swell.
Mhm, vad har jag mer att tillägga såhär på morgonkvisten? Inte mycket, eftersom min hjärna vanligtvis inte vaknar förrän vid lunch. Men lite allmänbildning kan jag bjuda på, served ice cold. Det är roligt för det handlar om isbjörnar. Det är nämligen så att om man äter en isbjörnslever kan man dö av A-vitaminsförgiftning. Jag är villig att satsa en hel hundring på att ni inte visste det.
För övrigt lyssnar jag på Melody Club. Det roliga är att jag inte har lyssnat på dem på flera år men ändå sitter texterna kvar i min lilla hjärna. Det är otroligt vad min hjärna samlar på sig för information. Saker jag verkligen försöker få in fastnar inte alls, men låttexter hänger sig kvar som flugor på en tejpremsa. Ironi, eller inte? Det är nog alla mina års övande på att inte lyssna på läraren som är grunden till det här.

22:23
Idag efter skolan träffade jag mamsen. Det var ett tag sen jag träffade toktanten, och köket såg inte alls ut som jag kom ihåg det. Skåpet på väggen var vitt, micron var borta och det var fullt med rosetter överallt. Men så är det alltid när man kommer till mamma, oavsett om man varit borta en vecka eller till och med en dag. Det är alltid någonting annorlunda. Det sätter lite udd på vardagen, tycker jag.
I alla fall, mamma gjorde biffstroganof, hur gott som helst. Efter det drog vi till stinsen. Jag köpte två ögonskuggor, ett läppglans och två hårklämmor. Allt för det fina priset av 260 riksdaler. Sen drog vi på födelsedagsfirande, och nu är jag återigen hemma. Med en katt som uppenbarligen har sniffat någonting. Kanske har han hittat en gammal bensindunk i källaren och druckit innehållet. Det skulle inte förvåna mig. Han är som en vessla på speed. Helt galen, med andra ord.
För övrigt, i bilen på vägen hem från stinsen satt jag och Lina och sa "Gillar du den här? Jag har gjort den själv" om alla låtar som spelades. Väldigt underhållande tyckte vi att det var. Uffe tyckte också det, men mamma bara skakade på huvudet. Sen körde vi lite bildans, och vi kunde konstatera att jag kommer bli utslängd från krogen om jag någon gång ställer mig på dansgolvet.
Och Ulf, som numer kör en volvo, sa idag dessa ord: "Jag gillar inte volvo. WV är mycket bättre. Det känns som att jag sviker gamle Adolf när jag kör runt i en volvo."
Jag avslutar med det. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0