6 Januari, Torsdag

15:06
Idag hade jag planerat att vakna runt 10, så jag skulle hinna städa upp lite innan Le & Lo kom hem. Någonting gick fel, eftersom jag vaknade klockan 2 av att pappa stod och gastade. Dessutom hörde jag Lotta fråga om jag var hemma eller inte, och pappa sa: "Det är inte morgon för henne än." Ha-ha. Jätteroligt tyckte jag att det var. Inte.
Igår däremot, då vaknade jag runt 12. Men då hade jag något viktigt att göra. Soffipropp och Cassi kom hit, vi hyrde Mean girls och garvade. Sen pratade vi, och garvade. Sen såg vi Filip och Fredriks årskrönika. Och garvade. Precis som på den gamla goda tiden när ingenting kändes omöjligt. Utom möjligtvis få Erkstam att le. Vi pratade massor om den gamla klassen, Cassis uppenbarelse på nyår och stalkers.
Jag märkte att jag har glädjeafasi, det vill säga att när jag blir riktigt glad eller exalterad kan inte jag prata. Orden kommer ut i fel ordning och ingen förstår vad fan det är jag säger. Jag var tvungen att samla mig jag vet inte hur många gånger innan jag kunde få fram vad jag ville säga.
Jag hade i alla fall jätteroligt med meine gamla freunde.

Och Lotta berättade idag att hon hade sagt någonting om någon med dålig andedräkt, och då hade Fille, hennes barnbarn på 7 år sagt: "Men dom bruna är värst!"
Ibland, men bara ibland, tycker jag nästan om de ungarna.

15:59
Ojojoj, 2011 kommer gå till historien, känner jag. Inte nog med att jag blir 18, som jag för övrigt förtränger lite grann eftersom jag inte vill bli gammal, jag ska på MCR i mars, Turkiet på sommaren och nu, efter ett sms från Cassi, blev jag sugen att gå på Peace & Love också. OJOJOJ. Och Oktoberfest i oktober. Men en liten fråga gnager i mitt huvud: var fan ska jag få alla pengar ifrån?

16:04
Tjänar inte knarklangare ganska bra? Det gör de på tv. Värsta stora huset, en AK-47a inramad på väggen, en RR i garaget.. Det låter som en livsstil för mig!

18:18

Pappa skjutsade mig till stationen för att lämna tillbaka filmen och köpa cigg för någon timme sen. Och när vi skulle åka från videon till kiosken var det en snubbe som plogade, och pappa stannade för att han skulle kunna åka. Men han åkte inte, så pappa åkte, och precis när vi är framför plogen börjar han köra. Det var en halvmeter ifrån att han körde på oss, och jag hade varit den som blev mosad först av skopan. Sen tutade människan, och jag satt där, livrädd och med dödsångest, och pappa stannade bilen och hoppade ut och skrek på människan. Och jag skrek på pappa, men han var som en tjur som precis blivit knivhuggen i nacken. Helt galen, med andra ord. Om plogkillen hade varit en matador hade han fått ett horn genom gomen. Och pappa hade avlivats fortare än tänkt. Och sen hamnat på youtube. Direkt när han hoppade ur bilen fick jag upp bilder av hur jag satt i en rättegång och blev tvingad att vittna mot min egen far, hur jag besökte honom i fängelset med en limpa cigg som han skulle kunna byta mot att slippa bli någons bitch och blicken i mina barns ögon när de frågade varför inte de har någon morfar.
Men pappa hoppade in i bilen igen, och eftersom jag känner honom kände jag att det var bäst att distrahera honom. Hela vägen hem pratade vi om bildäck. Det var.. kul.

Kommentarer
Postat av: linn

(Y) gillar att du kanske ska fixa cash på ett vackert sätt genom att sälja knääääärk :P

2011-01-06 @ 23:57:53
Postat av: Malin

Ja, fast jag är nog inte en tillräckligt hårdkokt typ. Jag är för snäll. Jag hade gett bort drogerna om jag tyckte om någon som skulle köpa. Man tjänar inga pengar på att vara snäll, tyvärr. Så jag får ta en riktigt stor funderare över mina karriärsval. Jag är ledsen att behöva göra dig besviken, Linnpinn.

2011-01-10 @ 06:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0