13 aug, fredag

23:10
Jahaaaaru, vad ska man göra nu då? Har städat hela köket, men inte fått ur min ilska på det inte.
Min så kallade far drack som vanligt väldiga mängder idag, så jag bad honom inte en gång, inte två gånger utan FEMTON gånger att sluta dricka. Eller åtminstone dricka varannan vatten, varpå hans kärring sa: "Och det brukar du göra när du dricker?"
"Nej", svarade jag då. "Men jag dricker inte heller varje helg, och jag dricker inte så att jag sluddrar."
Men pappa slutade inte dricka ändå, så jag gömde den nästan tomma dunken (vem fan drar i sig en hel dunk på en kväll? Vilken person UTAN alkoholproblem, menar jag då. Inte någon jag känner i alla fall) och när pappa märkte det brakade det hus i helvete. När jag vägrade berätta var den var så sa pappa att nu är jag fanimig utan både cigg och pengar, och Lotta sa att jag inte ska få sitta vid datorn nåt mer. Lycka till, alkiskärring. Jag har en egen dator och internet tar jag från grannen.
Imorgon ska jag ställa ett ultimatum: antingen ger han upp spriten, eller så går jag till sos för att fixa egen lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0