29 augusti, söndag

15:09
Sácre jävla bleu! Någon däruppe verkar tycka att det är jävligt kul att jävlas med mig, för nu har jag blivit sjuk. Som om inte allt annat räckte. Det är bergis tbc eller något liknande. Med min tur är det säkert obotligt, också.
Jag tog i alla fall hostmedicin nyss. Jädrar vad snabbverkande det är! Dock inte för halsen, men tungan domnade bort direkt. Fascinerande. Pappa tyckte att jag gnällde väldigt mycket över att hostmedicinen smakade skit (vilket den faktiskt gör) och han hävdade att jag är värre än honom. Jag bara garvade åt honom (och drabbades sekunden efter av en hostattack). Sen frågade jag pappa om vi inte kunde åka till apoteket och köpa hostmedicin med hallonsmak, varpå han garvade lite elakt och sa att det räcker väl att jag tar medicinen med en barnspruta.
Imorgon börjar gruppen, och jag känner mig redigt less på allt som har med gnällande 15-åringar att göra. Redan. Och jag har inte ens varit där än. Merde. Jag undrar vad för spännande lektion jag kan tänkas missa.
Jaja, nu när jag ändå inte kan göra något jag vill får jag väl ta och improvisera. Jag ska läsa ut min urtråkiga bok, helt enkelt, så jag kan återgå till att läsa Twilight.

20:31
Ja, nej. Jag läste inte min bok. Jag gnällde istället lite för pappa samtidigt som jag hostade upp lungorna. För någon timme sen upptäckte jag att jag har fått en böld i pannan, och direkt kopplade mina tankar till böldpest. Pappa sa att det bara är en finne. Det kanske det ockå är, men det kanske också är böldpest. Och om jag dör, då kommer han ångra sig.
Jag har kokat mitt nattinatti-te, så alltså ska jag lägga mig om en liten liten stund. Klockan 9. Vem är då så dum att den inte inser att jag är dödssjuk? El skäggo, är svaret du söker. Han sa just att jag ska sluta fjolla mig. JAHAJA, snart kastar han väl en stövel på mig igen. Tänk de saker jag tvingas stå ut med varje dag. Är det så konstigt att jag inte vet hur man beter sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0