Söndag 8 augusti

15:59
Igår tillbringade jag kvällen med Linnea, Sophia, Ida och LINN! Vi hade muy roligt och skrattade trés mycket. Bara på Ica trodde jag att jag skulle dö av magknip. Kanske för att när vi skulle bestämma vilka chips vi skulle ha, sa Linn: "Vi kan ju för fan inte ta dom med franska örter. Det är säkert sniglar på!"
Som sagt, muy roligt.
När vi åt var både det ena och det andra askul. Linnea lyckades göra ljud när hon skrattade (bara det är en sensation!) och Ida rapade, skrek och drack mjölk på samma gång, vilket var så roligt att jag nästan förvandlades till en mänsklig mjölkfontän.
Det lär bli intressant när skolan börjar.. Jag gissar på ett antal kvarsittningar, orsakade av hysteriskt garv.

16:46
Ida sa igår att hon tyckte att vi skulle ha ett lökparty. Med andra ord, äta alla sorters lökar vi kommer över. Rödlök, charlottenlök, vitlök, gullök.. you name it.
Jag tycker att det var en genial idé.

19:42
Min far meddelade mig om att ett isberg på Grönland har lossnat och är på mot Sverige. "Bra" sa jag då. "Det lär ju trivas här."
Han garvade som en garvande dåre. Vilket han också är.

20:16
Caspian fångade en fågel idag. Han tog till och med in den. Men han släppte den inte. Inte ens när pappa jagade honom (och Caspian sprang mellan benen på honom). Jag antar att han minns förra gången han släppte en fågel, när den flög iväg helt oskadd och han gick miste om sin lunch.
Han smaskade i alla fall i sig fågeln under altanen. Vilket påminner mig om att jag aldrig mer ska pussa honom på munnen. Aldrig mer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0