Söndag 1 aug

16:30
"Har jag hamsterkinder?" frågade Lina mig idag.
"Vem säger det?" svarade jag. "Säger Erik det?"
"Ja."
"Hm, ja det har du."
"Gud va taskig du är!"
"Men Lina, se det från den ljusa sidan. Blir det svält här i Sverige kan du proppa kinderna fulla med ekollon."
Tydligen tog hon illa upp, för hon kallade mig tunnhårig. Vilket var a) fräckt, och b) inte sant.

Om 22 dagar börjar tortyren. Back to Gulag.. Och jag, som den masochisten jag är, längtar faktiskt. Vilket betyder att någon BÖR skjuta mig.

18:54
Pappa har limmat sina skor. Sina fula sandaler, dessutom. Varför? Jo, för att han "har inte råd att köpa nya skor med tanke på hur mycket det kostar att försörja dig, Malin." Hmm.. Det borde du verkligen ha tänkt på innan du skaffade FYRA barn, El Skäggo.

23:28
Min far, även kallad El Skäggo, har gått med på att köpa en skinnjacka till mig. Bara sådär. Nu har skägget växt in i hjärnan på karln! Jag bara nämnde i förbi farten att jag sett en jacka jag gillade, och då sa han "Då åker vi och köper den på tisdag." Jag måste ha sett ut som ett frågetecken. I alla fall kände jag mig som ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0