16 December, Torsdag

18:30
Efter ännu mer klagomål över hur dålig jag är på att uppdatera tänkte jag att jag kanske skulle försöka bättra mig på den fronten. Fast, för att vara ärlig, tänkte jag jävlas och blogga ännu mindre. Men saker och ting blir sällan som man tänkt, eller hur?
Kort om min dag: jag vaknade och trodde på riktigt att min alarmsignal lät någonting i stil med "du är så underbar och snygg, Malin. Åh, så underbar och snygg!" men sorgligt nog var det bara min gamla härliga pokémon-låt som spelades. Jag har den vildaste fantasin på morgonkvisten, jajävlar sörru.
Gick upp, gjorde iordning lite frunch, eller brunch som man också kan säga, i form av smörstekta kantareller. Sen kokade jag lite coffee, och sen sminkade jag mig och plattade håret. Kände mig sådär assnygg när jag gick hemifrån, och när jag var på stationen var det som bortblåst. Jävla skitväder, tänkte jag då.
Väl i skolan kollade vi klart på "Om en pojke", och på väg till skrivsalen sjöng vi killing me softly och sen hade vi matteprov. Jag tror att jag pretty much nailed it. Sen drog jag och Linn sjungandes hemåt. Men när jag sjöng sa hon åt mig att vara tyst, vilket var lite fräckt kan jag tycka. På tåget, precis efter att Linn hade gått av, kom det en kille och satte sig vid mig och pratade i telefon, nästan viskade och det första som poppade upp i mitt huvud var att han skulle spränga tåget. Jag hade ett helt scenario i mitt huvud; hur jag gick av tåget och hörde en explosion, vände mig om och skrek "NEEEEEEEEEEEJ!". Sen inse att det skulle varit jag och inte de andra som dog. Japp, men inget av det hände. Lite synd, kan jag tycka, eftersom det aldrig händer något i Rotebro. Förutom, som jag påpekade för Linn, julskinkerea, där alla gamla kärringar och min pappa blir som krigslystna hyenor som bara väntar på att få hugga in i en stackars liten zebra.


14 - Vad hade jag på mig idag?
Vi tar det jag hade idag då. Jeans, linne och tjocktröja.

15 - Mina drömmar
S
orgligt nog har jag inga drömmar. Det svider lite, men jag tror ändå inte att saker blir av om man planerar och tänker för mycket kring dem. Men en förhoppning har jag, och det kan väl liknas med en dröm, och det är att jag ska bli helt frisk så att jag också kan leva ett vanligt svensson-liv med volvo, en otrogen man och 3 skitungar jag undrar varför jag skaffat och en hund ingen orkar gå ut med så den skiter inomhus.

16 - Min första kyss

Min första kyss.. Jaru, här blir det spännande läsning! Jag tror jag var 12, och det var med Martin, min första kärlek. Haha. Han fyllde år tror jag, och vi hade precis blivit tillsammans. Det var det 13 Januari 2005 eller 2006, om jag inte missminner mig. Vi träffades ute och pratade, och sen kysste han mig och jag blev så paff att jag började asgarva. Och när tungor kom med i bilden var jag tvungen att ursäkta mig så jag kunde vända mig om och garva. Ja, det var tider det!


22:53
Nu gick Towe precis hem. För en halvtimme sen. Vi hade sketakul, haha. Planerade sommaren, som mer eller mindre hänger på att Towe tar körkort. Vi ska dra till Finland och köpa sprit, sen vidare till Öland och Gotland och sen hem till Stockholm igen. Vi tänkte åka runt hela Europa men.. riktigt så täta är vi inte.
Sen slank Towes dumhet fram, och med slank menar jag dundrade. Som en amerikansk raggarbil med Eddie Meduza på högsta volym.
Towe: Och någon kan ju sitta i bakluckan.
Jag: Är det en kombi?
Towe: Nej, det är en Ford.

Och nu tänker alla, men vafaan det har du redan skrivit på facebook Mallan. Ja, förvisso, men förödmjukelsen ska vara brutal.
Sen tryckte jag på våra fina vindruvor i plast så det pyste om dem, och då blev Caspian fövirrad och den lilla jaktinstinkt han har tog honom till pysandets källa. Han började slå mig lite lätt med tassen, och sen kom Towe och tog tag i hans svans. Han skulle slå henne men missade i sista sekund, och vad gjorde kattjäveln då? Ja, han bet MIG i armen. Jävla kattjävel..
Totts och jag bytte julklappar också, jag fick ett set med duschkräm (en hint att jag ska duscha mer?), bodylotion och tofflor. Mysigt värre! Av mig fick Towe en öppningsbar berlock och en kort på mig som hon ska ha där i, så att hon alltid har mig med sig.
Nej, nu blir det b-i-n-g-e-n.

Kommentarer
Postat av: Linn

(Y)

2010-12-18 @ 01:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0