20 December, Måndag

19:50
Idag har jag fått en hel del gjort. Jag var i skolan hela dagen, 8 - halv 5, bara en sån sak. Det är lång tid det, och jag hann både sova och gråta under skoldagen. Vi kollade klart på Soraya M. och jag vet inte riktigt vad som hände, jag blev så arg och så ledsen att jag inte kunde hålla det inne. Jag försökte, men när Susanna frågade hur det var med mig brast det. Jag är lyckligt lottad som har så underbara klasskompisar som tröstar mig och kliar mig på ryggen när det är tufft.
Sen fick jag ont i huvudet, och det fick Rebbe också. Min teori är att det var maten. Ris med chickenbits (som jag misstänker inte var riktigt färdiglagade, eftersom de var rosa) och köttfärssås. Lustig kombination kan jag tycka. Det kändes som att äta en av pappas matlådor.
På tal om pappas matlådor ska jag åka med honom i el lastbil på torsdag. Ska bli så skönt att bara ligga i hytten och sova hela dagen, bli väckt lagom till lunch, och sen krypa upp igen. Finns ingenting bättre.
Och Pappa sa nyss att han skulle köpa en fransyska imorgon.
"Ska du vara otrogen?" frågade jag då.
"Det kan man göra jättegod gryta på" sa Lotta då, och jag insåg att det förmodligen inte var fransyska som i fransk kvinna de pratade om, utan fransyska som i en köttbit.
Jag åkte ner till vivo, eller favör som min käre far säger (fast det bytte namn för 30 år sen..), hämtade ut mitt paket och drog sen till Coop.
Spännande dag, javisst.

20 - Den här månaden
Jag har varit rätt stressad och off den här månaden, men ändå lyckats göra en del av de saker jag skulle. Har inte riktigt slagit mig att det är jul, men vintern har slagit mig, och det hårt.
Haft en ganska bra månad i överlag, eftersom kylan verkar kicka igång mina kompisars galna sidor, och det är något jag uppskattar i mängder. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0