25 December, Lördag

14:48
Jahapp, och så var det jul igen. Har haft det helt okej, mycket skratt och mat. Även om Lotta glömde revbensspjällen i ugnen vilket resulterade i att det blev kolbitar. Men pappa tyckte det var gott ändå. Å andra sidan äter han allt.
Igår åkte vi till farmor på morgonen. Farmors bästa vän Ulla var där, och den tanten är det fart i! Direkt när vi kom dit påpekade pappa något om tomma ölburkar och en halvtom whiskey-flaska, och då sa Ulla: "Du ska inte bry dig om vad vi gör!" Sen klagade hon på farmors diskning, och sen satt hon och pratade om hur snygg Måns Zelmerlöv är. Till det hör att tantalonan är närmare 90 år. När hon skulle tända ljusen sa ho att hon skulle "ragga upp en tändsticksask". Skön tant, det där. "Snaps och lutfisk, det är livet!" som hon sa för något år sen.
Sen åkte vi hem, jag kollade Kalle Anka helt själv och garvade som fan åt Tomteverkstan och Musses husvagnssemester. Och Ferdinand. Och Lady & Lufsen. Och, ja.. allt annat.
Efter det käkade vi och öppnade paket. Jag fick rätt hyffsade saker. En morgonrock så mjuk att jag trodde den var gjord av kaninbebisar, en kofta (som jag ska att jag önskade mig i NOVEMBER och pappa kom ihåg!), lite nagelpryttlar, badsalt och bodybutter, presentkort på MakeUpStore, ett örngott och lite annat kraffs.
Och idag firade vi jul hos mamma. Eller, firar kanske vi gör. Men Uffe sover, Ia sover, Jenny sitter vid datorn och Mamma kollar på tv. Jag fick bra saker av M&U också. En bok, ansiktsrengöring och krämer, en maskara, ett linne och lite annat. Av Jempa fick jag Eclipse boxen, som jag egentligen fick för 22 dagar sen men som jag inte fick öppna då.


23 - Det här får mig att må bättre

Att mysa med Caspian. Jag vet, otippat va? Nej, men att klappa honom och höra honom spinna och känna hans lukt gör mig lugn och får mig att känna mig trygg, även när han borrar in klorna i min näsa.

24 - Det här får mig att gråta

Jag är en väldigt empatisk människa, och om jag kunde skulle jag gärna ta smärtan istället för att personer jag älskar ska behöva känna den. Att se andra lida, det är det värsta jag vet. Oavsett om det är ett djur eller en människa, oavsett vad för människa det är. Jag klarar det inte. Då gråter jag som ett litet barn.

25 - En första
En första vad, undrar jag. Det är väl meningen att jag ska improvisera. Ja, då tar vi väl första människan. Adam hette han, och han gjordes av en stock. Av hans revben kom Eva. De levde nakna tillsammans i..
Nej, fan vad jag är tråkig. Mitt första hål i tanden tar vi. Jag fick borra, och jag dreglade som en Sankt Berhard i flera timmar efter. Det var kul.

Min Pappa aka Tomten. När han övade på sitt "HOHOHO" sa jag till honom att Tomten ska låta snäll, inte förstoppad. Då fick jag erfara att Tomten är lite väl våldsam för att få umgås med barn. Men det är bara min åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0