Private practice

Praktiken idag gick ganska awesome. Jag fick göra två övre toalett, skulle gjort en nedre också men det var mycket bajs så jag slapp. Däremot fick jag ta hand om disken och skura en toalett! Och hålla en brukare sällskap när hon åt. Haha, hon tror att personalen snor hennes mat. Jag gillar henne, hon kan massa fula ord. Fast hon började gråta idag och då började jag också gråta, så vi satt på hennes rum och lipade tillsammans.
Imorgon blir det samma tid, 7.30-16. Ganska nice, och sen halvdag på fredag.
Och min favorittant, åh vad jag gillar henne! Idag när vi väckte henne sa hon "Malin! Hon är så go', Malin" till min handledare. Det räckte för att min dag skulle bli kanon. Hon är 103 år i maj och är klarast i huvudet av alla.
Idag ville en annan brukare ha brännvin, en söt liten tant. Det skulle göra henne gott, sa hon.
Ikväll ska jag hem till farmor, jag ska köpa en liten blomma till tantalonan så blir hon glad och bakar bullar till mig! Eller tårta, åh farmors tårta är den godaste som finns!
Nu signar jag ut, slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0