18 April, Måndag

22:30
Ännu en gång; jag suger på att uppdatera. Men det är lugnt, jag har insett mina brister och kommit fram till att de är rätt charmiga.
Färden till Hede närmar sig fortare än nödigheten när man käkat bruna bönor och fläsk. Jag vet inte hur pass redo jag är för utedass, inget rinnande vatten och björnattacker, men det ska nog gå bra. När det gäller björnarna får jag hoppas att Towe ramlar så att de tar henne istället för mig, men förhoppningsvis sover dom fortfarande. Med en plugg av kottar, granris och blåbär i rumpen. HAHAH!
Förra veckan var rätt chill. Jag och Linn bestämde oss för att vara duktiga så vi pluggade över skype i både onsdags OCH torsdags. Jag kände mig rätt utbränd efter det, vilket jag sa till pappa. Vad tror ni att jag fick till svar? Han asgarvade, och sa "Malin, det är precis som dom säger i solsidan. En komapatient har mer att göra än du". Sen tyckte han att jag hade pluggat färdigt och sa åt mig att gå till Towe. Vilket jag gjorde. Vi tvättade hennes pappas bil.
I helgen har jag för övrigt agerat vuxen på allvar. I fredags var jag hos min mor, och Towe kom över och så kollade vi på Så ska det låta som två gamla kärringar. Uffe lurade på Towe en telefon också, vilket kanske var bra för Towes mobil var till och med äldre än min. Nästan.
I lördags hjälpte jag Towe att passa Tyra, haha vi hade hur kul som helst. Jag kommer langa bilder så ni kommer förstå varför. Hon lärde sig för övrigt att säga Malin, och hon grät när jag skulle gå. Snacka om att vara down with the kids. "Yeah dude, you're the bomb". Yep, yep.
Igår.. vad sjutton gjorde jag då? Jajuste, jag åkte med Lina, Mamma och Jenny till el Stins, sen drog jag till min karl. Vi bah chillade i solen. Inomhus dock, vilket hans låtsasmamma tyckte var väldigt underhållande. Bekvämt, skulle jag säga. Bah hej, jag ligger i sängen och solar. I just love it!
Sen drog vi och käkade kebab, och på vägen hem tyckte jag att det skulle vara spännande med en skogspromenad. Så vi gick in i skogen och irrade runt där ett tag tills vi kom till ett berg med utsikt över.. ja, en jävla massa träd. Några hus också. Vi tittade på solnedgången, sen blev det kolsvart och där satt vi, mitt i skogen. Och såg ingenting. Och det hjälpte inte att han är lika mörkrädd som jag. Men vi klarade oss ut, utan att bryta några ben eller bli yxmördade. Skönt. Slaggade där, och vaknade med ett skatbo på huvudet. Ett lockigt skatbo. Och som om inte det vore nog kom röda fara på besök. Hade jag tamponger med min, mån tro? Nej, det hade jag inte. Fräsch jag kände mig då alltsååå.
Och som om inte det i sin tur vore nog har min gamle vän Joel flyttat till Stockholm och inte ens så mycket som sagt något till mig. Sånt blir man glad av. Japp. Ah, nu sa han det. Efter att jag skickat ett argt sms till honom. Dumma örebroare..
Nej fan, nu ska jag skita och sen ska jag dansa naken i mitt rum. Tjalalla!

Tyra.

Jag och Lillan.

 

23:14

Nämnde jag förresten att det inte finns någon dusch i Hede? Eller rinnande vatten. Vill ni veta hur man duschar? Med en balja. Och tvättlappar. Mein gutt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0