11 Februari, Fredag

14:57
Jag tog en rejäl sovmorgon idag, 12:25 tror jag att jag gick upp. Vilket egentligen är normalt för mig, men har man gått upp i fyra dagar känns det som himmelriket. Dock var jag uppe mellan 9 och 10 och käkade frulle. Sen gick jag och la mig igen.
Nu har jag precis shaveat benen, mmmysigt. Någon mer än jag som märkt att det kittlas om man har mjukisbyxor på sig efter? Det är nice. Snart ska jag fixa håret och sminka mig för första gången på.. sen i måndags. Jag undrar om takterna fortfarande sitter i. Hoppas det, annars.. ja, då vet jag inte. I alla fall, runt 4-5 drar jag till Jesper, och under tiden jag är borta hoppas jag att någon kommenterar. Som jag sa förut; det är som att jag uppträder för tomma läktare. Och det känns inte riktigt bra.

Dag 3 - Min favoritårstid och varför.
Den var lätt. Våren, alltid våren. Varför? För att det är som att man vaknar till liv i takt med att knopparna slår ut. För det finns ingen bättre känsla än videungarnas mjuka päls, gruset som knastrar under skorna, solen som värmer i nacken.. Det är himmelriket för mig. Även om mina senaste vårar har varit fyllda med ilska och sorg, så älskar jag våren. När tussilagon kommer och man går efter vägkanten för att plocka dem.. Eller när skogen vid Towe är helt fylld av vitsippor. Det är ren och skär lycka.



Kommentarer
Postat av: Susanna

Ey prusiluskan! Jag sitter faktiskt på första paarket på do läktanra! Jag komenterar ju iblaaaand, de e linn som e trååk..

2011-02-11 @ 21:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0