8 Februari, Tisdag

18:48
Dag 2 på praktiken avklarad, och jag känner mig mer död än någonsin. Det här med hemtjänst är verkligen inte min grej. Jag tycker inte om att vara hemma hos andra, speciellt inte när de röker inomhus. Lukten sätter sig i kläderna, vilket är anledningen till att jag gått runt och luktat askkopp sen igår. Jag var så död igår när jag kom hem att jag sket i duschen. Som jag sa till pappa: "det är så jävligt att jag flera gånger idag tänkt strypa mig själv med en stödstrumpa." Vilket han garvade som en galen hyena åt. Idag var det så jävligt att jag var tvungen att gå ut i en trappuppgång och gråta en skvätt. Det känns inte alls som en förberedelse inför arbetslivet, det känns mer som ett "nu ser du vad som händer om du inte pluggar, dumma unge" rakt i nyllet. Jag förstår verkligen inte hur folk klarar det.
När jag kom hem idag slänge jag in mina kläder i tvätten, hoppade in i duschen och sen lagade jag mat åt pappa och Lotta. De var gulliga som låtsades att det var gott, när det i själva verket smakade skit. Inte ens pastan lyckades jag med. Jag kan inte koka pasta.
Lite mer om helgen kanske vore på sin plats? I fredags var jag hemma hos mamma och kollade Let's dance, jag och Uffe bråkade lite som vi alltid gör och det hela slutade med att han satte sig på mig. Och eftersom han är livrädd för bakterier hostade jag på honom. Jag och Lina kollade på Prison break och sen sov vi. I lördags vaknade jag, kollade på Prison break, åt mat och sen drog jag till Jesper. Vi kollade Melodifestivalen som två 70-plussare och sen såg vi Paranormal activity 2. Sov där, och på söndagen hämtade Uffe och Jenny mig. Mormor och Purre var hemma hos oss då, så vi åt mat och sen satt vi och snackade, och på nåt sätt kom vi in på ämnet sex. Antagligen var det när mamma berättade att hon hade sett på Fråga Olle och att det hade handlat om en onaniorgie i Danmark. Då berättade Jenny i sin tur att hennes kompis hade träffat en kille som, under jumjumet, hade tagit stryptag på henne och frågat om hon var en liten slyna.
"Vad fan svarar man på det? 'Nej, det är jag inte alls'?" sa Jenny.
"Nej, man säger 'AMEN DUUUURÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!'" brölade jag ut i sann Björn Gustafsson-anda.
Ojojoj, vad vi skrattade.
Nej, nu ska jag göra iordning min matlåda (vuxenpoäng, javisst) men jag ooorkar inte. Enligt min mening ska inget barn behöva göra en matlåda. Efter jag har samlat ihop tillräckligt mycket energi för det, alltså käkat lite godis, ska jag borsta pliggsen och sen ska jag sova. Innan klockan 8. För jag ska upp 5. IGEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0