13 Januari, Torsdag

13:38
Hur underbart är det inte att vakna av att man får ett sms där det står att det inte är någon skola idag för skolan är översvämmad? Ganska jävla underbart, kan jag berätta. Speciellt när man är lite sjuker, men inte riktigt kan vara hemma från skolan för man ligger så pass mycket efter. Underbart var ordet.
Så istället gör jag äntligen de där sakerna jag tänkt göra i flera veckor, men som jag aldrig hunnnit (läs orkat). Som att tvätta. Helt oansträngande, till och med ganska kul, men ändå så jobbigt att hinna med.
Få lite ordning i rummet ska jag försöka också, det ser ut som ett slagfält just nu. Nej, vad det ser ut som är Linas rum. Kläder överallt, 590 handdukar på golvet, täcket hänger utanför påslakanet, massa kläder i sängen som var rena men vars renlighet nu kan ifrågasättas.. Jag tror att mitt rum skulle kunna klassas som en hälsofara. Om hälsovårdsnämnden skickade en kontrollant hade de sannerligen stängt av mitt rum och sanerat det. Det är vad pappa säger, i alla fall. Han säger också att spindlar dras till skit, och det är den mest överläggande anledningen till att jag ska städa.
Och nu springer Caspian upp och ner för trappan och jamar, för tvättmaskinen är på. Och eftersom han anser att tvättstugan är hans sovrum är han en sur kissekatt. Men han klagar minsann inte när han kommer in alldeles lerig och lägger sig på mina nytvättade kläder. Nej, det gör han inte.
Happ, nu ska jag drinka some coffee och sen skölja ur hårfärgen.

21:44
Klar med tvätten, rummet är städat (men inte dammsuget..), kakan är klar och naglarna är nylackade. I en ful, grön färg. Direkt när jag var klar ångrade jag färgvalet, men latheten kickade in och jag orkade inte göra om hela processen. Jag får helt enkelt leva med det. Tufft, men that's the story of my life. Man lär av sina misstag, right?
Låg och läste i sängen medan jag väntade på att kakan skulle bli klar, och då hoppade kissen upp och la sig bredvid mig. Mysfaktor 3000.
Över till dagens roligheter: Towe har en spellista på spotify som heter "sova". Och vet ni vilken låt jag hittade där? "Skaka rumpa" med Sean Banan. Konstig människa, det där. Det var Ulf Lundell, Rod Stewart och sen SEAN BANAN! HAHAHAHA, det kommer nästan med på min lista över Towes top-10 moments. Ett, som kom med häromdagen, var när hon kallade sånt där galler man brukar ha vid fotbollsplaner ni vet, för "hårt hönsnät". Jag skrattar bara jag tänker på det.

21:55
HAHHAHAHHAHAHHAhHAHA!

Kommentarer
Postat av: casandra

Det är inte sant! vanessa har kliniskt rent och hon har alla spindlar i sitt rum =D jag som hade ... mindre rent ... hade inga spindlar =D

2011-01-13 @ 17:18:13
Postat av: casandra

hej igen. asså. hårt hönsnät. det är fan nästan det bästa jag har hört. hahaahahahahahahahhaha.

2011-01-14 @ 00:16:53
Postat av: Malin

Kanske det dummaste också :) Men det är därför vi älskar den människan, aaaaight? ;)

2011-01-14 @ 06:13:35
Postat av: towe

EEEEYYYY!!!!!!! jag är smart jag! Jag breder bara ut ordkunskapen för saker :)

2011-01-14 @ 07:27:46
Postat av: casandra

hahahahah ja så är de minsann =D



och ah towe, så kan man också se på saken (a).

2011-01-14 @ 14:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0