8 Mars, Tisdag

19:39
Tydligen är det internationella kvinnodagen idag. Det firades ganska glatt på min praktik. Lustigt, det där. Jag tänkte på det, har männen någon dag? Eller är de resterande 364 dagarna deras? I så fall känns det ganska orättvist. Tycker jag. Som kvinna tycker jag det. Som kvinna tycker jag också att det är löjligt med en kvinnodag. De menlösas dag däremot, det känns som en dag för mig. Bokstavligen, för El Skäggo har kallat mig korkad åtaliga gånger idag.
Idag vaknade jag med pannknack. Inte roligt, ifall någon undrade. Praktik 8-15. Det var rätt chill, tänkte jag skriva, men det var det inte. Det var två stycken som hade gjort nummer två, big time. Jag är ganska tålig i vanliga fall, men idag.. fyfan. Att hålla andan och hålla inne hulkningarna samtidigt gav mig en rätt fin lila/grön nyans i ansiktet. Ganska charmigt. Eller inte. Men vi bakade semlor också, som jag inte fick äta eftersom jag slutade precis när fikat började.
I lördags fyllde min lilla mamsi 43 år, så jag hade fullt upp med att käka tårta och bullar hela dagen. Jag tror jag drack 7 koppar kaffe den dagen, och det meine fruende, är mitt rekord. På kvällen var jag med Totts, och det slutade med att jag hämtade vattensprutaren för Towe var jobbig. Men hon snodde den. Och jag blev blöt. Och Towe mobbade mig för jag såg ut som en pudel i håret. Men det var kul. Skitkul.. Det roligaste var när jag tog Towes cigg och höll upp dem som en sköld och hon sprutade vatten rakt in i paketet.
I söndags gjorde jag inte ett skvatt, och igår var det praktik igen. Efter praktiken hoppade jag på bussen mot väsby och träffade Jesper ett par timmar. Han lagade mat och så lyssnade vi på radio. Japp, RADIO. På tvn. Häftiga saker det finns nu för tiden. När jag skulle hem gick jag till bussen typ 3 minuter innan den skulle gå, vilket jag ångrade när jag såg bussen komma och jag hade minst 5 minuters gångväg till hållplatsen. Men jag lubbade, och hann. Mest för att busschauffören var schysst och väntade på mig. Men jag säger det jag, jag vet varför jag inte springer. Jag hade en astmaattack som varade till imorse. Inte bra.
Men efter att jag har ätit upp min semla ska jag nog träna lite med min boll. Jo, det ska jag nog göra. Kanske ta ett bloss innan. Ja.
För övrigt fick pappa mig att framstå som en idiot idag i bilen på väg till coop. Jag säger inget mer, utan citerar bara samtalet rakt av. Och till mitt försvar satt jag i baksätet och hörde inte riktigt vad de sa.

Lotta: Det står ett gäng vid bensinmacken.
Pappa: De kanske sniffar.
Jag: Då vill jag vara med!
Pappa: Du har inte råd att förlora fler hjärnceller.
Jag: Nej.. vänta, va?
Pappa: Du borde vara rädd om dem.
Jag: Det är inte mina kompisar.
Lotta: Cellerna, Malin. Hjärnceller.
Jag: Nu vet jag inte vad ni pratar om.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hahahahahahahahahha skön far du har!:)

2011-03-09 @ 15:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0