14 Mars, Onsdag

19:23
Idag.. ja, idag. Idag har sugit rätt rejält. Vaknade tidigt som attan imorse och bestämde mig rätt fort att det minsann inte skulle bli någon skolgång för min del. Dagen fortsatte med att det a) inte fanns ens en liten smula i skafferiet, och b) det kändes som att någon dansade diskodans i pallet på mig. Det är mitt liv i ett.. öh, nötskal.
Runt 2-tiden gick jag ut på en liten promenad, i hopp om att solens varma strålar skulle pigga upp mig. Tyvärr fick "promenaden" (jag vet inte riktigt om man kan kalla det för promenad, eftersom jag inte kom längre än till parkeringen innan jag vände om igen). Hursomhelst, promenaden fick motsatt effekt eftersom det blåste så jäkla mycket att jag inte såg nånting på grund av allt hår i ansiktet, och jag gick rätt in i en gren med ögat före. Lyckligtvis för mig är ögat inte lika rött längre, och det hat slutat rinna. Har jag tur kanske svullnaden försvinner snart också..
Pappa har helt glömt kommit över vårt bråk (utan att ha gett mig så mycket som en hundring, vilken jäkla skitstövel. Han har verkligen förändrats..), och idag, när jag sa att jag hade huvudvärk, sa han:
"Du kanske borde gå till läkaren så de får ta en titt på ditt huvud. De kanske hittar en tumör och kan suga ut den. Vem vet, de kanske till och med hittar en cell!"
Haha, vad jag INTE skrattade. Han borde verkligen inte ens tänka tanken att kalla någon annan korkad. Speciellt med tanke på att han är på samma mentala nivå som en sent utvecklad teletubbie. Det ska jag säga till honom. Över telefon, det är nog säkrast. Han är ju trots allt känd för sina oprovocerade vredesutbrott.
Nu ska jag nog ta mig en liten matbit, eftersom jag är hos mamma och till skillnad från Gulag (hemma hos pappa) så finns det faktiskt mat här. Riktig, hemlagad mat och inte bara någon rutten liten panpizza längst inne i frysen.
Så jag gör som våra vänner i el deutchland och säger auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0